Новини


 


   12.10.2021 р. відбувся  вебінар практичного психолога Верхнянського ліцею на тему: «Популяризація  ненасильницької  моделі поведінки в закладах освіти».

  Його метою було: ознайомити учасників  з різними моделями спілкування та їх особливостями, оптимальними шляхами виходу з проблемних ситуацій, розвивати уміння і навички ненасильницького спілкування.

    Учасники вебінару працювали в невимушеній атмосфері довіри та в режимі спілкування «від серця до серця». Також мали можливість відчути модель поведінки у спілкуванні образів Вовка та Жирафа та найти їх відповідні вислови у запропонованих конфліктних  ситуаціях.

   Слухачі вебінару отримали інформацію про 4 можливі реакції на негативні повідомлення іншого ( яскрава картинка чотирьох стільців).

    Логічним завершенням  була притча про двох друзів,  основною думкою якої були такі слова: «Навчіться писати образи на піску та гравіювати радощі на камені».








 ІІІ засідання міжшкільного МО відбулося 28.02.2020 року у Степанівській початковій школі. Практичний психолог Хомин Наталія Петрівна провела квестову технологію на тему педагогіки «Де вона та сама кнопка?»,  у якій взяли участь педагоги даного закладу та члени психологічної служби Верхнянської громади. Було цікаво виконувати завдання кожної зупинки – кімнати: збирати слова - терміни, цитати – пазли з висловлювань Василя Сухомлинського, рухатись поїздом на перерві – руханці, проколювати кульки і знаходити відповіді, приміряти 7 чудових циліндрів – капелюшків. Практичним психологом було підготовлено  багато інформаційного матеріалу про квестову технологію, роздаткового матеріалу до даного заняття та дуже важливою була підтримка    колег – педагогів, які були активні та ініціативні.

 Наступним питанням була робота з колодою метафоричних карт «ОХ», яку провела керівник      психологічної служби Прусак І.В.

      Як один із видів роботи вона ж презентувала настільну гру «Щурячі перегони» та ознайомила з правилами гри. Соціальний педагог Довговойнилівського ліцею Олексин О.І. представила своє напрацювання – презентацію квестової технології  до Дня Безпечного Інтернету. Всіх присутніх зацікавило онлайн – анкетування, створене через гугл - форми.














29.10.2020 р. відбулося  засідання  психологічної служби  Верхнянської громади у формі  методичної мозаїки на платформі Meet «Освітнє середовище вільне від булінгу», його метою було - підвищення рівня поінформованості практичних психологів та соціальних педагогів щодо  профілактику булінгу  та шляхи формування безпечного освітнього середовища. Учасники зустрічі прослухали виступи і побачили відео та презентації -

    Прусак І.В., практичного психолога Верхнянського ліцею, яка ознайомила практичних психологів та соціальних педагогів з відеосюжетом «Права людини в сюжетах казок» .

            Хомин Н.П., практичного психолога Степанівської початкової школи, яка запропонувала для перегляду презентацію та виступ «Про причини,прояви,форми,види і структуру булінгу».

             Мудру О.І., соціального педагога Верхнянського ліцею, яка запропонувала учасникам проаналізувати «Статистичні дані щодо булінгу». 

            Кузьмик І.І., соціального педагога Завадківської гімназії, яка запропонувала виступ та презентацію на тему: «Психологічні аспекти булінгу і наслідки  на всіх його учасниках (агресора, жертви,свідків)». 

            Олексин О.І., соціального педагога Довговойнилівського ліцею, яка запропонувала до уваги презентацію та виступ «Нормативно-правові документи, які регламентують організацію роботи з протидії булінгу в освітньому закладі».

             Прусак І.В., практичного психолога Верхнянського ліцею, яка познайомила учасників семінару з презентацією та виступом «Ненасильницьке спілкування».

             Височан Н.Р.,соціального педагога Зборівської гімназії, яка запропонувала презентацію та виступ «Кінолекторій. Фільм «Перші ластівки». Обговорення фільму». 

              Кузів І.Б., соціальний педагог Станьківської гімназії, підготувала презентацію та виступ «Сайт школи – інформація про булінг для батьків».

              Гринчишин Л.В., практичного психолога Станьківської гімназії, яка познайомила учасників з презентацією та виступом «Рекомендації для батьків, вчителів, учнів».      

    Дане заняття допомогло фахівцям психологічної служби акцентувати свою увагу на  питанні безпечного освітнього середовища та вирішити такі завдання: нагадати визначення наукових підходів до розуміння поняття «булінг», охарактеризувати прояви булінгу та його учасників, проаналізувати напрями практичної роботи фахівця психологічної служби  з молоддю щодо профілактики булінгу, визначити перспективи використання циклу заходів як методу практичної діяльності фахівця психологічної служби з метою профілактики булінгу  в освітньому середовищі.

 

 










Визначено переможців конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів у номінації “Профілактичні програми”

  У ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» відбувся ІІІ етап Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні програми».

    На конкурс було подано 41 авторську програму, які оцінювало компетентне журі у складі науковців, практичних психологів, соціальних педагогів і представників громадських організацій.

Наказом Міністерства освіти і науки від 26.04.2019 №593 затверджено рейтинговий список переможців цього престижного змагання професіоналів.

Серед соціальних педагогів до трійки лідерів увійшли:

Оксана Олексин, соціальний педагог Довговойнилівського навчально-виховного комплексу I-III ступенів Верхнянської сільської ради об’єднаної територіальної громади Івано-Франківської області (перше місце);

Леся Костантинова, соціальний педагог Мошнівської загальноосвітньої школи I-III ступенів Черкаської районної ради Черкаської області (друге місце);

Надія Міщенко, соціальний педагог Мелітопольського навчально-виховного комплексу №16 Мелітопольської міської ради Запорізької області (третє місце).            

   21 травня 2019 року в актовій залі Міністерства освіти і науки України відбулася підсумкова науково-практична конференція за результатами ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні програми».

     Оксана Олексин, соціальний педагог Довговойнилівського навчально-виховного комплексу І-ІІІ ступенів Верхнянської сільської ради об’єднаної територіальної громади Івано-Франківської області, акцентувала увагу на безпечній поведінці дитини в Інтернеті.

 Всі учасники Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» нагороджені Подяками ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».




11.04.2019 р.  на базі Негівської гімназії відбувся семінар практичних психологів та соціальних педагогів на тему «Формування корпоративної культури педагогічного колективу». Корпоративна культура – це як музичний інструмент: може зберігатися в футлярі, а може звучати в умілих руках музиканта. Гарно звучить той інструмент, який добре настроєний. Розвиток корпоративної культури вчителів дає можливість підвищити рівень їх статусу, створити новий імідж і забезпечити якість підготовки дітей до вишів, тим самим зробити освітній заклад конкурентно спроможним , а вчителів – мобільними, успішними. Адже, крім традиційної кар’єри (робота як заробляння грошей), корпоративна культура може стати ковтком свіжого повітря. Вчительська робота – це ж все-таки робота за розкладом, дещо одноманітна і виснажлива, на якій можна і професійно вигоріти. Перехід до корпоративної культури надасть нових сил , щоб з радістю йти на роботу. Саме тому з педагогічним колективом Негівської гімназії було проведено практичним психологом Худик М.В. тренінгове заняття за даною тематикою. А також активну участь у занятті приймали й практичні психологи та соціальні педагоги громади.
   На семінарі були висвітлені такі питання:

1. «Вдосконалення взаємовідносин у системі «вчитель – вчитель» та «вчитель – керівник» на основі вивчення та гармонізації педагогічного колективу»  –соціальний педагог Станьківської гімназії .

2. Психологічний практикум «Важливість розвитку власного емоційного інтелекту, як невід’ємної складової нового покоління педагогічних працівників  провела  керівник психологічної служби громади.

3. Обмін досвідом: «Застосування тестових методик з досвіду роботи з вивчення психологічного клімату у педагогічному колективі та надання рекомендацій щодо його покращення» практичні психологи та соціальні педагоги громади.

   Дякуємо всім за плідну працю. До нових зустрічей!!!





















 31.10. 2019 р. ІІ засідання психологічної служби Верхнянської громади відбулося в залі засідань Клубу культури села Верхня у формі круглого столу. Розпочалась розмова з виступу заступника директора з навчально-виховної роботи Смоляк О.О. на тему « Краще разом. Що таке педагогіка партнерства і навіщо вона в НУШ».

  Практичний психолог Верхнянського ліцею Прусак І.В. провела круглий стіл на тему :    « Педагогіка партнерства. Бачити людину в іншому», виконуючи роль модератора, дане заняття супроводжувала презентація, використано мультфільм        « Мотузки» з обговоренням , переглянули присутні статистичні дані про те, наскільки часто учні звертаються до вчителя на допомогу з різних питань – і особистих і у навчанні, чи говорять про те, що виникали непорозуміння з вчителями і наскільки часто, один із слайдів демонстрував статистику, пов’язану з учнівськими уявленнями про бажані риси педагога, зав’язалась розмова про те, яких саме рис   педагога - партнера потребує Нова українська школа. Працівники психологічної служби, вчителі ліцею, мама учня та методист відділу освіти плідно працювали в трьох групах, які були об’єднані за назвою трьох основних принципів партнерства    «толерантність – креативність – неординарність» та на завершення отримали пам’ятку « 10 заповідей партнерства» і побажання з « Чарівного мішечка» .

     Методист відділу освіти Богдан І.І. підвела підсумки даної керованої дискусії, звернувши увагу на те, що дана тема актуальна і потребує і від педагогів і від працівників психологічної служби, також і від батьків належної уваги і опрацювання.

        Практичний психолог Негівської гімназії Худик М.В. продемонструвала присутнім мультфільм «Як говорити про інклюзію» та познайомила з рекомендаціями « Для вчителів, які працюють в інклюзивному класі» та  « Для батьків, діти яких мають особливі освітні проблеми». Дані рекомендації були роздані присутнім.

     Практичні психологи і соціальні педагоги громади ознайомились та опрацювали методичні рекомендації.

    Прусак І.В. провела вправи з тимбілдінгу      « Емо – мемо», «Джамбо» та групового складання пазлів. Дані ігри дозволяють згуртувати групу, побудувати комунікацію та взаємодію.




















 01.11.2018 р. практичним психологом ЗДО я/с «Колобок» Шинкар О.Р. було проведено тренінгове заняття з казкотерапії для педагогічних працівників, учасники семінару мали можливість попрацювати з метафоричними картами з казковими сюжетами та ознайомитись з програмою для вихованців ЗДО «Граючись навчаємось» - доробком колектива практичних психологів ЗДО міста Калуша, в якій використано казки.











12 .12. 2017 р. було проведено  ІІ засідання МО, де за круглим столом, темою якого було  «Профілактика насилля та булінгу  в освітньому середовищі» зібрались учні, батьки, учителі, працівник служби захисту населення . Учасники круглого столу ознайомились з рекомендаціями, як запобігати насиллю та попереджати його проявам учням, вчителям, батькам. Модератором круглого столу була практичний психолог Станьківської школи І-ІІ ступенів Гринчишин Люба Василівна. Керівник МО звернула увагу присутніх на важливості застосування активних форм просвітницько-профілактичної роботи працівниками психологічної служби.









Профілактика залежностей в учнівському середовищі

  22 лютого у Довго - Войнилівському НВК І-ІІІ ступенів  відбулося засідання методоб’єднання практичних психологів і соціальних педагогів закладів освіти Верхнянської сільської ради ОТГ .Цього разу темою засідання була « Профілактика залежностей в учнівському середовищі».
            Соціальний педагог Олексин Оксана Ігорівна  підготувала та провела інформаційно – просвітницьке заняття «Життя в оn-line».
            Перед початком заняття соціальний педагог звернула увагу присутніх  на ті державні документи, які існують в Україні і у світі, які сприяють створенню безпечного простору користування Інтернетом, як дітям, так і дорослим . Серед них  - «Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі » ( навчально – методичний посібник ), «Діти в Інтернеті: як навчити безпеки у віртуальному світі» ( «З думкою про вас» Київстар), «Освіта в сфері прав людини в Інтернеті». Нагадуємо й ми, працівники психологічної служби, про небезпеки  у Всесвітній мережі в день Безпечного Інтернету. Цього року його відзначали 6 лютого, а традиційно  - відзначають другого дня другого тижня другого  місяця.
         Компютер швидко і непомітно став частиною нашого життя. Навчання і робота  - все пов’язано з новими інформаційними технологіями. А ще дозвілля: соціальні мережі, ігри, передачі, фільми, сайти, - все це можливості і , звичайно ж, небезпеки.
        Які існують ризики в Мережі Інтернет, і чи можливо їх оминути та зменшити ступінь  впливу – про це та багато іншого  почули і побачили ми на занятті. Воно (саме заняття)  швидше нагадувало нам дослідницький майданчик , де з нами спілкувались  діти – науковці, що були об’єднані в чотири  групи: «Психологи», «Хакери», «Поліція», «Юристи».
          «Психологи» розповіли про ознаки комп’ютерної залежності та проаналізували  життєву ситуацію  «Мій друг – Інтернет – залежний». Вони вказували  на ознаки залежності, а тоді  демонстрували алгоритм  виходу людини з Інтернету як усвідомленого визнання себе залежним від цієї шкідливої звички.
           Заняття проводилось  в мультимедійному класі, що давало можливість і викладачу, і учням вповні використовувати можливості мультимедійної дошки  та підібраних практичних матеріалів.

          Друга група учнів «Поліція» ознайомила учасників семінару  з тими небезпеками, з якими можуть зустрітись безпечні користувачі у Всесвітній Мережі Інтернет : це і кібербулінг, і використання персональних відомостей, фішинг - атаки, і незаконні дії  з метою виманення  грошей – різноманітні підозрілі оголошення, пропозиції, подарунки.
         Учні творчо підійшли до оформлення власного зовнішнього вигляду : «Поліція» була одягнута  у все чорне  і візиткою їхньої належності до контролюючого органу був бейджик « Кібер – контроль».
         Зацікавила  усіх одна з практичних та дієвих методик  запобігання кібербулінгу ( до того ж проста у запам’ятовуванні ) -  пальчикова методика Рігбі; де кожен палець – одна порада : 1- ігноруй, 2- це мене не стосується, 3- заблокуй, 4 – говори твердо «ні», 5 – розказуй дорослим. Таку  методику можуть засвоїти  навіть діти молодшого віку.
        Чергова група дітей – дослідників «Хакери» - це троє хлопців у картатих сорочках  і з навушниками на шиї  провели нам невеликий екскурс у світ «паразитів» - вірусів : що це за програми, хто їх створює, як вони потрапляють до комп’ютера і як впливають на його діяльність . Усі з     відразою згадали і «хробаків» і «Троянського коня» .
       Познайомили вони нас також з безпечними пошуковими системами – де немає поганих слів для дітей.
     І четверта група «Юристи», що були одягнуті в мантії судових приставів, переконливо нагадали нам, що таке авторське право і порушення якого є протизаконним (перегляд відеоролика). Вони ж таки, учні,  наголосили нам, дорослим, що Конституція України гарантує  право кожному  на творче виявлення своєї особистості, а авторське право захищає нашу творчість.  Мова йшла про плагіат та академічну доброчесність – такі важливі реалії сьогодення. Так, ми можемо використовувати цікаві матеріали, але не забуваючи при цьому   посилання  на джерело  інформації. Доречне чергове нагадування нам усім – і дорослим і дітям…
        Кожна група група учнів-дослідників прикріпила яскраві кола – тези своїх висновків до  великого плакату  з квіткою – літерою Е – символом  Інтернету у центрі. Це як памятка  - узагальнення побаченого, почутого…
     А ще надзвичайно ліричний ролик «Альтернатива комп’ютеру – це…»- звичайно ж  : живе спілкування, розваги на вулиці з друзями, книга у бібліотеці, усмішка на обличчі подруги, обійми друга…
      І на дошці цікавою для роздумів була добірка цитат про Всесвітню інформаційну  мережу, яка дозволила по-іншому відчути та побачити Інтернет - простір:
     « Треба жити так, щоб на соціальні мережі не вистачало часу».
     « Інтернет – це ще одна сторіночка у розвитку людства, яку ми з часом перегорнемо, як і інші».
                                                                                                    Сурган В.С.
   « Це світ, де можна видалити людину простим натисканням Delete…»
   « Ми не знаходимо  слів і ставимо смайлики. Ми боїмося слів і ставимо лайки…»
   « Парадокс Інтернету – він з’єднує людей, що знаходяться далеко, але роз’єднує з тими, хто знаходиться поруч ».
   « Інтернет – це всього лиш інструмент. Все залежить від того, хто і в яких цілях  його використовує ».
   « Йдучи у світ віртуальний, не забувайте залишати двері у світ реальний ».
                                                                                      Венедикт Немов
   Ввести учнів у велике інформаційне поле, сформувати в них навички поведінки емоційно стійкого члена суспільства, що не розгублюється перед ризиками і небезпеками, тому що має власні життєві цінності та орієнтири , та готовий їм, цим викликам, протистояти, аналізувати і діяти  - таке найактуальніше завдання  в сьогоденні працівників психологічної служби.

   На думку учасників семінару, запропоноване заняття надзвичайно  актуальне і допоможе учням  свідомо робити вибір на користь здорового способу життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.






2 листопада 2017 року на базі Верхнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів відбулося каскадне навчання фахівців психологічної служби закладів освіти Верхнянської сільської ради ОТГ

2 листопада 2017 року на базі Верхнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів відбулося каскадне навчання фахівців психологічної служби відділу освіти  Верхнянської ОТГ.
        Метою зустрічі практичних психологів та соціальних педагогів було здобуття знань та практичних вмінь в освоєнні теми  «Попередження негативних явищ в учнівському середовищі» та створення в шкільних колективах території взаєморозуміння, позитиву та співпраці.
       Іванна Прусак ,практичний психолог Верхнянської ЗОШ  І-ІІІ ступенів, та Любов Тимків, соціальний педагог цієї ж школи – учасники каскадного навчання при Івано-Франківському ОІППО – запропонували присутнім п’ять тренінгових занять.
      Іванною Прусак проведено презентацію програми «Не смійся з мене» в рамках проекту  «Повага дією». Серед проведених вправ викликали зацікавлення такі : «Надірване серце», «Обреханий вовк», «Невидима межа», створення своєї «Території небайдужого ставлення».
       У ході проведення наступного тренінгового заняття «Ми хочемо, щоб нас любили»  мова йшла про формування девіантної поведінки у підлітків. Емоційний відгук знайшли у слухачів вправи «Барикади», де було потрібно порівняти ситуації « ви і проблема» і « ви + дитина, як союзник, і проблема» та виконання рольової гри «Андрійко і Богданко», в якій було розкрито можливі причини ворожого ставлення дітей до світу та свого оточення. Наочним прикладом була торбинка  «Слів-камінців», як символ накопичення негативних  слів  та речень,  необережно сказаними  дорослими. Логічним завершенням заняття були притчі «Насіння»  та «Що робити, якщо впав?».
       Соціальним педагогом Любою Тимків було представлено навчальні зустрічі з батьками : «Слова ранять, або як уникати крику,насмішок та образ дитини». Ефективним закінченням заняття був мозковий штурм та рекомендації щодо способів керування негативними емоціями, щоб уникнути вербального насильства. Тема другої навчальної зустрічі – «Слова мають силу, або мистецтво оцінювати належним чином», де присутні пригадували свої почуття, думки, поведінку, коли їх похвалили (позитивно оцінювали),працювали у групах у вправі  «Як  хвалити ?» та отримували досвід, обговорюючи загальні правила, які стосуються формулювання похвали.
        І найважчим було - складання вербального комунікату «Як правильно похвалити дитину».
     Третя  із серії навчальних зустрічей мала назву «Як будувати почуття власної вартості у дитини?», де основним лейтмотивом був мозковий штурм, що дав змогу всім учасникам разом з ведучою створити список способів,реакцій, якими батьки(опікуни)можуть будувати в дитини високе почуття власної вартості.
              На думку всіх учасників навчання такі заняття допоможуть створити в навчальних закладах громади територію ненасильницького та толерантного спілкування усіх учасників освітнього процесу.






Немає коментарів:

Дописати коментар